hestbloggarna

Alla inlägg den 30 april 2010

Av nellie & julia hestbloggarna - 30 april 2010 18:58

prao.

nu hade jag tänkt att skriva lite om min praotid...

jag praoade idag & i onsdags i Oskarshamns RK, jag har mest gått bredvid nettan..
i onsdags när jag kom dit va det lunch, sen fick rebecca, julia och jag borsta av paddockstaketet för det har vi målat en liten del på idag.

efter att vi borstat staketet kom hästarna in, dem sprang in genom paddocken och sen in i ridhuset och sen in i stallet.. det var kul när dom kom springande men inte kul om man skulle bli översprungen ;s
efter att dom kommit in i boxarna & spiltorna så borstade och kratsade vi hovarna på alla lektionshästar ..

det var inte så jobbigt för vädret va fiint o då va dom inte så leriga oså..

idag när jag kom så började vi med att bära lite saker, sen mockade vi alla boxar tsm med Peter och Fredrik..
Peter & fredrik är stallpersonal som hjälper till med mat / mockning m.m

efter att vi mockat klart gick vi ut och började måla en del av paddockstaketet, jag och julia olsson målade tsm och jossan och rebecca målade tsm . ;p

det var sådär och måla! vi fick ha världens största målardräkter på oss. vi var helt klart snyggast i dom (Y)

efter det körde vi in spån i ridhuset och byggde lite övningar olite.

efter att vi gjort det kom alla hästar in och då la vi på de hästar vi skulle rida ( vi praktikanter fick rida som typ ett tack för hjälpen . ) sen fick vi gå igenom alla hästar. o gissa?
naturligtvis var hästarna en ända lerhäst, det var jobbigt för vi hade bah en halvtimme på oss och det va skitjobbigt att hinna det ;s.. men vi hann tillslut med alla & de hästar vi skulle rida.

jag fick rida hindi, jag kände mig skitliten på henne . mina ben nuddade hennes ben. ;p
vi red för nettan och det gick väl rätt så bra, hindi va lite svår att få i sidvärtes & lite småseg men det va kul att rida henne .. hon skulle kunnat va lite större ;)

det var det mesta av min prao..
förlåt. för den dåliga uppdateringen '


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker du det ska komma mera av här på bloggen?
 tips.
 övningar.
 ridning.
 hantering.
 vardag.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<<
April 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards